دستگاه تاریخ زن حرارتی | ۲۳ ۸۵ ۶۳ ۵۵ ۰۲۱ | گارانتی یک ساله | چاپ تاریخ و قیمت روی محصول
Jetprinter FI

دستگاه تاریخ زن حرارتی

معرفی و فروش انواع دستگاه چاپ تاریخ و قیمت محصول

 

بازرگانی و فروش پی پک با بیش از 20 سال سابقه در صنعت دستگاه بسته بندی ایران، آماده ارائه مشاوره رایگان در خصوص شناخت و انتخاب دستگاه های تاریخ زن با مزیت ویژه‌ی گارانتی و پشتیبانی تعمیرات است.

ادامه این مطلب پاسخ به دغدغه ها و سوالات رایج مشتریان در خصوص این دستگاه ها و معرفی انواع آنهاست. پیشنهاد ما این است حالا که قصد انتخاب دستگاه تاریخزن را دارید، مطلب زیر را حتما مطالعه کنید.

Tel ppackco.ir
Delivery Banner

یکی از نکات اصلی که مشتریان در خرید هر محصول، مخصوصاً خرید مواد غذایی به آن توجه زیادی می‌نمایند، قیمت و تاریخ تولید و انقضا آن محصول است. به همین دلیل یک فاکتور مهم در تولید و ارائه هر محصول درج قیمت و چاپ تاریخ روی کالا می‌باشد.

جهت انجام این امر باید از دستگاه چاپ قیمت روی کالا استفاده نمود. این دستگاه که عمل چاپ قیمت روی اجناس را انجام می‌دهد، به دستگاه تاریخ زن معروف است. این دستگاه به دلیل تقاضای زیاد مشتریان در خصوص تاریخ تولید و قیمت هر محصول، کاربردهای فراوانی پیدا نموده و تقریباً می‌شود گفت هر کسب و کار و صنعتی جهت ارائه محصول یا کالا خود نیاز به این دستگاه کاربردی دارد.

لذا قصد داریم در این مطلب شما را با انواع دستگاه تاریخ زن، کاربردها، نحوه کارکرد و مشخصاف فنی هر کدام آشنا نماییم و راهنمای خرید کاملی را در خصوص این دستگاه کاربردی ارائه دهیم.


instagram-ppackco-2

دستگاه تاریخ زن حرارتی چیست؟

 

دستگاه تاریخ زن حرارتی برخلاف تاریخ زن لیزری با داشتن المنت در قسمت برنجی تاریخ زن، از ریبون و یا جوهر اسفنجی برای چاپ حروف استفاده میکند. در تاریخ زن حرارتی بر خلاف جوهرافشان های لیزری بایستی حروف با سطح چاپ تماس داشته و بر آن اثر کند. لذا امکان چاپ بر روی درب قوطی و سطوحی مانند شیشه وجود ندارد.

 

چرا حروف تاریخ زن حرارتی برنجی هستند؟

 

برنج ترکیبی آلیاژی از دو فلز روی و مس می‌باشد. این ترکیب آلیاژی تبادل حرارتی بسیار بالایی دارد و به منظور چاپ حروف با کیفیت بالا از این فلز در طراحی و تولید حروف دستگاه تاریخ زن استفاده می‌نمایند.

 

دستگاه تاریخ زن حرارتی قابلیت چاپ بر روی چه سطوحی را دارد؟

 

این دستگاه چاپ قیمت و تاریخ را بر روی بسیاری از سطوح نفوذپذیر و نفوذناپذیر انجام می‌دهد. ممکن است این سوال به وجود بیاید، که منظور از سطوح نفوذپذیر و نفوذناپذیر چیست؟

جهت معرفی سطوح نفوذپذیر می‌توانیم به مواردی مانند:

  • کاغذ
  • کارتن
  • پارچه
  • مقوا

و همچنین در مورد سطوح نفوذ ناذیری که دستگاه تاریخ زن حرارتی قادر به چاپ بر روی آن است به موارد زیر اشاره نماییم.

  • چرم
  • پلاستیک
  • ورق آلومینیوم نازک (فویل)
  • تلق

همچنین لازم به ذکر است همانطور که در ابتدا به این نکته اشاره شد. دستگاه تاریخ زن حرارتی قابلیت چاپ روی درب قوطی و شیشه را ندارد.

انواع جوهر مورد استفاده در دستگاه چاپ قیمت و تاریخ:

 

دستگاه شماره زن و تاریخ زن انواع مختلفی دارد. هر کدام از این دستگا‌ها جهت درج قیمت و تاریخ از جوهرهای متفاوتی استفاده می‌نمایند. انواع این جوهرها عبارتند از: جوهر جامد و ریبون.

 

جوهر جامد:

 

جوهر جامد تاریخ زن یکی از اجزای دستگاه‌های بسته بندی مانند: دستگاه دوخت ریلی که قابلیت درج تاریخ بر روی بسته بندی را دارد می‌باشد. همچنین دستگاه تاریخ زن اتوماتیک نیز جهت درج تاریخ و قیمت از جوهر اسفنجی (جامد) تغذیه می‌نماید. لذا در صورت تمایل به تهیه یا آشنایی بیشتر با این محصول می‌توانید، به صفحه این محصول مراجعه نموده و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

 

ریبون تاریخ زن:

 

ریبون یکی از اجزای دستگاه تاریخ زن دستی و دستگاه تاریخ زن نیمه اتوماتیک است. این دو دستگاه جهت درج قیمت و تاریخ بر روی محصول از ریبون استفاده می‌نمایند. همچنین ریبون در رنگ‌های مختلف موجود بوده و امکان درج قیمت و تاریخ با رنگ دلخواه را فراهم می‌نماید. لذا در صورتیکه قصد تهیه یا آشنایی بیشتر با این محصول و انواع آن را دارید می‌توانید به صفحه این محصول مراجعه نموده و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

موارد استفاده و کاربرد دستگاه تاریخ زن:

 

دستگاه تاریخ زن به یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌ها در صنعت تولید و بسته بندی محصولات تبدیل شده است. این دستگاه به دلیل قابلیتی که دارد، استفاده از آن یک ویژگی برای فروش بیشتر نیست بلکه به یک استاندارد جهت اخذ مجوز و ارائه محصول یا کالا مبدل شده است. زیرا داشتن قیمت تمام شده برای مصرف کننده و تاریخ تولید و انقضا یک فاکتور اساسی جهت خرید هر محصول است. و مشتریان به کالایی که این توضیحات را نداشته باشد اطمینان نمی‌کنند و در نتیجه اقدام به خرید چنین محصولی نخواهند نمود. 

معمولاً از این دستگاه به عنوان دستگاه تاریخ زن مواد غذایی استفاده می‌نمایند. زیرا اهمییت این موضوع برای مواد غذایی بسیار بیشتر بوده و اطمینان از سالم بودن یا به اصطلاح تاریخ دار بودن محصول برای مشتریان اولویت بیشتری نسبت به قیمت دارد.

البته ناگفته نماند تنها استفاده از تاریخ زن جهت درج قیمت و تاریخ بر روی مواد غذایی نیست و لذا هر محصولی که امروزه تولید و روانه بازار شده است، به قیمت و یا مشخصات دیگر مانند: نام برند و بارکد و از این قبیل اطلاعات نیاز دارد. در نتیجه متوجه می‌شویم که استفاده و کاربرد این دستگاه نیز یکی از استانداردهای لازم جهت ارائه هر محصول می‌باشد.

 

چه مدل‌هایی از دستگاه تاریخزن حرارتی وجود دارد؟

 

دستگاه تاریخ زن در انواع مختلفی تولید و روانه بازار شده است. هر کدام از دستگاه‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و از یک سری ویژگی‌ها و قابلیت‌ها برخوردار هستند. انواع این دستگاه‌ها عبارتند از: 

  • دستگاه تاریخ زن دستی
  • دستگاه تاریخ زن نیمه اتوماتیک (پدالی)
  • دستگاه تاریخ زن اتوماتیک

در ادامه مطلب به بررسی هر کدام از دستگاه‌های تاریخ زن نام برده شده در بالا می‌پردازیم و شما را با تفاوت‌ها، ویژگی‌ها، نحوه کارکرد و مشخصات فنی هر کدام آشنا می‌نماییم.

 

دستگاه تاریخ زن دستی رومیزی :

 

دستگاه تاریخ زن حرارتی دستی یکی از دستگاه های درج مشخصات محصول بر روی بسته بندی است. این دستگاه ها با استفاده از حروف برنجی برجسته و همچنین ریبون رنگی، مشخصات محصول را بر روی سطوحی مانند کاغذ، مقوا، آلومینیوم و غیره درج میکنند.

بدیهی است قیمت دستگاه تاریخ زن دستی کوچک به نسبت دیگر مدل های دستگاه درج قیمت و تاریخ کم تر می‌باشد. همچنین اگر بخواهیم به دلایل پایین بودن قیمت تاریخ زن دستی نسبت به سایر دستگاه‌ها اشاره نماییم، باید مواردی مانند: سرعت کم‌تر و قابلیت‌های محدود تر را نام ببریم. لازم به ذکر است، در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر یا خرید تاریخ زن دستی می‌توانید به صفحه این دستگاه مراجعه نمایید.

دستگاه تاریخ زن دستی | پی‌پک 02155638523 |

 

 

 

 
 

دستگاه تاریخ زن پدالی :

 

دستگاه تاریخ زن پدالی به منظور سرعت گرفتن فرایند تاریخ زنی، از پدال به عنوان سوئیچ دستگاه برای انجام کار استفاده می‌کند. این دستگاه همچنین در حالت Auto امکان این را میدهد که بدون دخالت اپراتور و پدال، هرچند ثانیه یکبار دستگاه به طور خودکار عملیات درج و چاپ را انجام دهد.

این دستگاه نیز از سرعت عمل بالاتری نسبت به مدل دستی برخوردار است. همچنین این دستگاه تاریخ زن نیمه اتوماتیک دارای یک میز کار کاربردی می‌باشد و از فونت درشت تری جهت درج تاریخ و قیمت برخوردار است.

لذا در صورتیکه که تمایل به خرید یا کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه کارکرد، ویژگی‌ها و پک تجهیزات همراه این دستگاه تاریخ زن را دارید، می‌توانید به صفحه این دستگاه مراجعه نموده و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

دستگاه تاریخ زن نیمه اتوماتیک | پی‌پک 02155638523 |

دستگاه تاریخ زن اتوماتیک :

 

این دستگاه از نظر کارایی یکی از بهترین انواع دستگاه تاریخ زن حرارتی اتوماتیک است. تفاوت دستگاه تاریخ زن حرارتی اتوماتیک در داشتن جوهر اسفنجی خشک به جای ریبون و همچنین سرعت 120 چاپ در دقیقه است. این دستگاه با داشتن شمارنده دیجیتال و بدنه استیل یکی از دستگاه های پرطرفدار در میان انواع تاریخ زن حرارتی ست.

همچنین امکان چاپ در چهار سطر به صورت لاتین و فارسی از دیگر قابلیت‌های این دستگاه به شمار می‌رود. لذا در صورتیکه تمایل به خرید یا کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه کارکرد، ویژگی‌ها، مشخصات فنی و پک تجهیزات همراه این دستگاه را دارید می‌توانید به صفحه اختصاصی این دستگاه مراجعه نمایید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

دستگاه تاریخ زن اتوماتیک | پی‌پک 02155638523 |
Tel ppackco.ir
Delivery Banner

آیا دستگاه‌های بسته بندی به تنهایی قادر به درج تاریخ و قیمت روی کالا می‌باشند؟

 

دستگاه تاریخ زن دستگاه‌هی است که در مرحله بعد از بسته بندی محصول قرار دارد و پس از  اینکه محصول را بسته بندی نمودیم، از این دستگاه جهت درج اطلاعات لازم استفاده می‌نماییم.

دستگاه‌های بسته بندی نیز مانند دستگاه‌های تاریخ زن انواع مختلفی دارند. هر کدام از دستگاه‌های بسته بندی مانند:

قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند و مناسب بسته بندی طیف به خصوصی از محصولات و کالاها هستند. اما در این بین یک نمونه دستگاه بسته بندی وجود دارد که قابلیت درج تاریخ و قیمت را بر روی محصول داراست. این دستگاه بسته بندی، دستگاه دوخت ریلی نام دارد، که از قابلیت‌ها و ویژگی‌های بی‌نظیری برخوردار است. چنانچه تمایل به تهیه یا آشنایی با انواع این دستگاه بسته بندی را دارید می‌توانید به صفحه این دستگاه مراجعه نموده و با کاربرد، قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و انواع آن آشنا شوید.

دستگاه دوخت ریلی با تاریخ زن | پی‌پک 02155638523 |

به چه مواردی در هنگام خرید دستگاه تاریخ زن حرارتی دقت کنیم؟

 

چاپ چند خطی

 

بسته به نیاز ما برای درج مشخصات محصول بر روی بسته بندی، بایستی به این نکته توجه کنیم. معمولا انواع تاریخ زن حداقل دارای دو خط برای درج مشخصات است. مدل تاریخ زن دستی مجموعه پی پک دارای 3 خط و مدل اتوماتیک فروشگاه پی پک دارای 4 سطر برای درج محصول است.

 

سالم بودن جعبه برنجی حروف چاپ

 

با بازدید چشمی نمونه چاپ دستگاه تاریخ زن حرارتی می‌توانید از سلامت برنجی درج حروف دستگاه اطمینان حاصل کنید. معمولا این قطعه در طی زمان بر اثر گرمای المنت از فرم اولیه خارج می‌شود.

 

آیا گارانتی برای دستگاه تاریخ زن  حرارتی ضروری ست؟

 

دستگاه های تاریخ زن برند Hualian معمولا دارای قطعات با کیفیت و همچنین عمر مفید بالا هستند. لذا معمولا جز قطعات مصرفی مانند ریبون، نیاز دیگری برای مراجعه در خصوص کالا ندارند. در خصوص دستگاه تاریخ زن دستی هم اوضاع چنین است.

لازم به ذکر است در صورت کارنکردن دستگاه تاریخ زن حرارتی به احتمال زیاد امکان سوختن فیوزها، خرابی کلید و یا احتمالا خرابی المنت‌ها متصور است.

قیمت تاریخ زن حرارتی چقدر است؟

 

همانطور که در ابتدا مطلب به آن اشاره نمودیم، قیمت دستگاه تاریخ زن حرارتی با توجه به تفاوت انواع آنها از مدل تاریخ زن دستی گرفته تا مدل پدالی و مدل اتوماتیک، متغیر است. در بعضی مدل ها مانند مدل اتوماتیک به دلیل کارایی بسیار بالا و همچنین بدنه استیل، قیمت دستگاه تاریخ زن بالاتر است.

همچنین در صورت تمایل به خرید یا اطلاع از قیمت دستگاه تاریخ زن حرارتی می‌توانید با شماره درج شده در زیر تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان مجموعه پی‌پک دریافت نمایید.

Tel ppackco.ir
Delivery Banner

آیا دستگاه تاریخ زن دست دوم خریداری کنیم؟

 

دستگاه تاریخ زن دسته دوم به طور عمده دارای چند مشکل اساسی ست. به دلیل وجود المنت در مدل های حرارتی، امکان مستهلک شدن آنها در طول استفاده بسیار محتمل است.

همچنین بر اساس استفاده زیاد امکان تاب برداشتن برنجی حروف چاپ در دستگاه تاریخ زن دست دوم بسیار بالاست. لذا توصیه میشود با توجه به قیمت پایین دستگاه، از خرید محصول کارکرده اجتناب کنید.

سوالات متداول

1حروف دستگاه تاریخ زن از چه نوع آلیاژی می‌باشد؟
حروف دستگاه تاریخ زن از جنس برنج بوده. زیرا این نوع آلیاژ حرارت را به راحتی از خود عبور می‌دهد.
2چه حروف های در پک همراه دستگاه تاریخ زن قرار دارد؟
پک حروف دستگاه تاریخ زن از ۸ حرف انگلیسی و ۶ عدد شمش از ار ازقام ۰ تا ۹ تشکیل شده است.
3چگونه می‌توانیم حروف فارسی را بر روی بسته بندی درج نماییم؟
جهت درج حروف فارسی می‌بایست، پک حروف فارسی را به صورت جداگانه خریداری نمایید. لازم به ذکر است پک حروف فارسی را می‌توانید از فروشگاه پی‌پک دریافت نمایید.
4انواع دستگاه تاریخ زن حرارتی کدامند؟
دستگاه تاریخ زن حرارتی انواع مختلفی دارد. به طور کلی این دستگاه به سه دسته کلی تقسیم می‌شود. این سه دسته عبارتند از: دستگاه تاریخ زن دستی دستگاه تاریخ زن نیمه اتوماتیک دستگاه تاریخ زن اتوماتیک
5دستگاه تاریخ زن قابلیت چاپ بر روی چه نوع بسته بندی هایی را دارد؟
دستگاه تاریخ زن حرارتی قابلیت درج تاریخ و قیمت را بر روی اکثر بسته بندی های نفوذپذیر و نفوذ ناپذیر را دارد. برخی از این سطوح عبارتند از: مقوا کارتن پارچه گونی پلاستیک فویل کاغذ
6دستگاه تاریخ زن حرارتی قابلیت چاپ تاریخ و قیمت بر روی چه سطوحی را ندارد؟
دستگاه تاریخ زن حرارتی قابلیت چاپ تاریخ و قیمت بر روی سطوحی مانند: قوطی و شیشه را ندارد.
7انواع دستگاه تاریخ زن از چه جوهری تغذیه می‌نمایند؟
دستگاه تاریخ زن دستی و پدالی از ریبون و دستگاه تاریخ زن اتوماتیک از جوهر جامد یا جوهر اسفنجی تغذیه می‌نمایند.
8آیا دستگاه تاریخ زن حرارتی قابلیت چاپ به صورت رنگی را دارد؟
بله. جهت چاپ رنگی می‌توان دستگاه را با جوهر رنگی تغذیه نمود
9چه تجهیزاتی همراه دستگاه تاریخ زن وجود دارد؟
پک همراه دستگاه تاریخ زن بسته به نوع دستگاه متفاوت می‌باشد. اما به طور کلی تجهیزات همراه دستگاه عبارتند از: آچار پدال (در مدل پدالی) حروف برنجی دسته اهرم فیوز تسمه المنت


دستگاه تاریخ زن حرارتی | ۲۳ ۸۵ ۶۳ ۵۵ ۰۲۱ | گارانتی یک ساله | چاپ تاریخ و قیمت روی محصول
۴ (۸۰%) ۴ votes
تماس بگیرید